perjantai, 14. joulukuu 2007
Virtaa...
Olipahan eilen agireeneissä Duumissakin virtaa. Jo rataan tutustuttaessa haumasi, että lapasesta lähtee... Räkytti silmät leimuten ja hampaat loistaen raivokkaasti. Ja ihan höpöksi ensimmäinen yritys meni, heti kolmannella esteellä karkas hyppysistä, irtosi pikkasen laajemmin. Toisella yrittämällä alku jo onnistui, mutta sitten keppien jälkeen kun olisi menty hitusen matkaa suoraan niin lähti haakuilemaan. Ja seuraava ongelmakohta oli siitä jo parin esteen päässä kun piti hypyn jälkeen tiukasti kääntää a:n alla olevaan putkeen. Ei siis oikein mennyt mikään nappiin... paitti kepeille lähetykset oli hyviä, haki ihan mielettömän hyvin. Tosin ekan kerran pukkasin ihan itte kierämään ekan kepin väärin. Kun aikansa tahkottiin ja väännettiin ja käännettiin (ja pahimmat höyryt oli pihalle päästetty) alkoi otus jopa toimia ja saatiin harjoitus onnistumaan. Halutessaan Duumi osaa kyllä tiukastikkin kääntyä. Toinen harjoitus meni paremmin, mutta ei tokikaan kerralla puhtaasti läpi. Nyt oli vieläkin haastavampi keppikulma, koira piti heittää kepeille, hyvin meni nytkin. Vimpassa harjoituksessa koira oli jo ihan rauhallinen mutta itseä alkoi hyydytyttämään. Ei tämäkään virheittä sujunut, muttama kohta piti uusia. Ja nyt kepeille vienti ei enää niin hyvin onnistunutkaan, kun en meinannu malttaa rauhassa odottaa että koira lähtee pujottelemaan vaan kiilasin sitä. Siis kokonaisuutena oli hyviä pätkiä ja välillä kääntyi tosi hyvin (ja välillä taas ei). Suurimmat ongelmat näytti nyt olevan tiukoissa n. 180 asteen käännöksissä. Mietin vielä, että jos toisena päivänä viikonlopun koulutukseen osallistuisinkin Duumilla.
Kommentit